2008. május 5., hétfő

Hiroyuki Sanada

 Gyermekkorom egyik klasszikusa volt a Magyarországra először behozott ninjás-szamurájos film, az: Öld meg a shogunt! Eredetileg: Ninja bugeicho momochi sandayu (1980), angolul pedig Shogun's Ninja. 
Ebben a filmben voltak először láthatók ninják és gyakorlatilag ez volt az első 
moziban vetített keleti verekedős film. A Bruce Lee filmek pl. csak néhány 
évvel később, a vhs-korszak beköszöntével érkeztek meg hozzánk. Kb. tíz éves 
gyerekként csak ámultam a bunyókon, bár kissé véres volt a film még nekem,
hiszen volt abban kéz levágás, forró olajban fürösztés és hereropogtatásos kínzás is.



 Aztán a vhs magnók idején volt még egy nagy klasszikus a "Ninja commando". Ezt a filmet speciel csak németül láttam, de kb. ötvenszer. Egy japán ninja és egy 
kínai kungfus csávó verekedte végig a finálét egy pagodaában. Aztán rájöttek, hogy testvérek. Na,kb. ennyit értettem belőle. Egy jellemző jelenet:



A két filmben közös volt a főszereplő: Hiroyuki Sanada. Gondoltam rég eltűnt ez a színész is, de nem rég felismertem a Csúcsformában 3-ban. Ha jobban megnézem, valójában vagy 30 éve csúcson van és olyan klasszikusokban játszott, 
mint pl. az eredeti Ring (Kör)című horrorremek,láttam a Sunshine c. sc-fiben is. Csak nem ismertem fel. :)
Szerepei között voltak drámák, romantikus filmek, vígjátékok, tehát nem mindig a karate tudásával kellett csillognia. Aztán ott volt a Tom Cruis-féle Utolsó szamurájban is.
Sanada 1960 okt.12-én született Tokyoban és első szerepét öt évesen játszotta egy Sony Chiba filmben(ő volt Shogen is). Amikor 11 éves korában édasapja meghalt, csatlakozott a Sony Chiba által szervezett Japán Akció Clubhoz. Akció karrierje 1978-ban kezdődött a Shogun's samurai című filmmel, de késöbb már drámai szerepekkel is sikert aratott. 1999-2000 között a bolondot játszotta az angol nyelvű Lear király című produkcióban a Royal Shakespeare Co tagjaként, mint az első japán színész. 1990-ben elvette feleségül Satomi Tezuka szinésznőt, de hét év múlva elváltak.

Nincsenek megjegyzések: